"Bilen Ergen Gülen Ergen Projesi" hakkında genel bilgileri içerir.
Ergenlik dönemi fiziksel,cinsel, sosyal, duygusal, bilişsel-zihinsel ahlaki değişimlerin yoğun yaşandığı bir dönemdir.
Bu değişimler bizim kendimizi algılama biçimimizi etkileyip benlik saygımız üzerinde rol oynayabilir. Amacımız kendini tanıyan ve geçirdiği değişimlerin farkında olan benlik saygısı yüksek ergenleri topluma kazandırmaktır.
1. Öğrencilerin ergenlik dönemi sorunlarının farkında olmasını sağlamak
2. Öğrencilerin ergenlik sorunları ile başa çıkmalarını sağlama
3.Öğrencilerin ergenlik dönemini güvenle geçirmelerini sağlama
4. Öğrencilerin görev ve sorumluluklarının farkına varma
5. Öğrencilerin öz bakımlarını yapmalarını sağlama
6. Öğrencilerin kendilerini gerçekleştirmelerine katkıda bulunma
7.Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirme
8. Öğrencilerin psikolojik sorunlarla baş etmelerini sağlama
sorumluluklar ortak olarak paylaşılacak. ortak aktivite takvimi oluşturulacak. aylık olarak raporlar alınacak ve sisteme işlenecek. Koordinatörler öğrencilerin katılımını sağlayarak portala kayıt olmalarını sağlayacak.
Öncelikle bir grup öğrenciye Rosenberg benlik saygısı ölçeğİ uygulanır. Ölçek sonucunda benlik saygısı düşük olan örgenciler araştırmanın konusu olarak seçilir. Bu öğrencilere ergenlik döneminde ki fiziksel-cinsel gelişim , sosyalleşme, duyguların gelişimi , aile ilişkileri , ahlak gelişimi , ilgiler, mesleki yönelim, kimlik gelişimi konusun da etkinlikler ve sunumlar yapılacak. Çalışmaların sonucun da Rosenberg Benlik saygısı envanteri tekrar uygulanarak ergenin kendini tanımasıyla benlik saygısı arasında ilişki olup olmadığı gözlemlenecek. Ergenlik döneminin özelliklerini anlatan seminerler düzenlenecek ve ergenler için klavuz olacak şekilde kitapçık ve broşür hazırlanacak.
Öğrencilerin ergenlik dönemi problemleri ile baş edecekleri oyun ve etkinlikler ile süreç tamam
Ergenlerin kendi özelliklerini bilmeleri kendi hayatları konusunda daha doğru kararlar almalarını sağlar . Kendini tanıyan ergen kendine başarılı bir kimlik oluşturur. Başarılı kimlik beraberinde başarılı sosyal iletişimi de getirir. Kendisiyle barışık ve sosyal ilişkileri iyi olan ergenler yüksek benlik algısına sahip olurlar. Ergenlik döneminin özelliklerini bilip, kendini tanıyarak ergenliğe başlayan bireylerin ergenlik sürecini çok sağlıklı bir şekilde atlatacaklarını bilmeleri sağlanmış olacaktır. Projemiz sadece okulumuz ile sınırlı kalmayacak ilimizde yaygınlaştırma çalışmaları yürütülerek, "ergen" eğitimi ile ilgili farkındalığının oluşturulması sağlanmış olacaktır.